آدرس:اراک،خیابان دانشگاه،خیابان بهزیستی،خیابان دستغیب،پلاک 33
شماره تماس:08634064665-09126793041

چگونه می‌توان سرور اختصاصی تهیه کرد؟

تعمیرات تخصصی پنل و انواع بردتکنولوژیچگونه می‌توان سرور اختصاصی تهیه کرد؟
چگونه می‌توان سرور اختصاصی تهیه کرد؟

در این مطلب درباره سرور اختصاصی صحبت می‌کنیم و کارکردهای آن را بررسی می‌کنیم. برای این منظور ابتدا با تعریف سرور شروع می‌کنیم.

سرور چیست؟اینترنت یک شبکه بسیار بزرگ است که در آن میلیون‌ها کامپیوتر به هم متصل هستند و اطلاعات را مبادله می‌کنند. کامپیوترهایی که به اینترنت متصل هستند، به دو دسته تقسیم می‌شوند.دسته اول کامپیوترهای سرویس گیرنده‌ها یا کاربران نهایی نامیده می‌شوند. این کاربران نهایی از امکانات اینترنت استفاده می‌کنند و سرویس گیرنده هستند و کارهای مختلفی مانند بازدید وب سایت‌ها، دانلود فایل از اینترنت و کارهای دیگر انجام می‌دهند. دسته دیگری از کامپیوترها به کاربران نهایی یا سرویس گیرنده‌ها خدمات رسانی می‌کنند.دسته دوم، کامپیوترهای خدمات رسان یا سرورها هستند که به کاربران نهایی سرویس‌دهی و امکان استفاده از اینترنت را برای آن ها فراهم می‌کنند.بنابراین سرورها به کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، خدمات رسانی می‌کند و امکانات مختلفی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.به عنوان مثال، کسی که در اینترنت به دنبال یک سایتی است و می‌خواهد که از آن استفاده کند، سرویس گیرنده است و سیستمی که سایت مورد نظر کاربر را روی خود قرار داده و آن را در معرض کاربر نهایی قرار می‌دهد، سرور نامیده می‌شود.سرورها برای اینکه میزبان سایت‌ها و فایل‌های زیادی هستند، لازم است تا امکانات و سخت افزارهای خاصی را داشته باشند تا بتوانند به درستی به دیگر کامپیوترها خدمات‌رسانی کنند. سخت افزارهای سرورها، خاص هستند و شرایط ویژه‌ای برای نگهداری از آن‌ها لازم است. کسانی که با سخت افزارهای سرورها کار می‌کنند باید مهارت‌های تخصصی خاصی داشته باشند تا بتوانند سخت افزارهای سرورها را به درستی مدیریت کنند.به این دلیل که سخت افزارهای سرور خیلی خاص هستند، میزان برقی که این سخت افزارها مصرف می‌کنند، بالا است و همچنین باید در شرایط و محیط‌های ویژه‌ای نگهداری شوند و به این محیط‌هایی که از سرورها نگهداری می‌کنند، دیتا سنتر یا Data Center گفته

سرور اختصاصی چیست؟اگر بخواهیم به طور کلی توضیح دهیم، سرورهای اختصاصی را مانند یک ساختمان می‌توان در نظر گرفت که این ساختمان واحدهای متنوعی دارد که آن‌ها می‌توانیم سرور مجازی بنامیم و در هرکدام از این واحدها اتاق‌هایی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را هاست بنامیم. سرورهای اختصاصی به ما این امکان را می‌دهد که از منابع برای وب سایتمان به راحتی استفاده کنیم.

سرورهای اختصاصی چه نوع سخت افزارهایی دارند؟در این قسمت به بررسی سخت افزارهای سرور اختصاصی خواهیم پرداخت.پردازشگر CPUهمانطور که قبلتر توضیح داده شد، از اصلی‌ترین ویژگی‌های سرورهای اختصاصی این است که شما می‌توانید CPU و پردازنده قویتری نسبت به سرورهای مجازی داشته باشید و پردازش‌های نسبتا سنگین را با آن‌ها انجام دهید. یکی از برندهای معروف پردازنده که مرسوم است و مورد استفاده است، Intel است. حافظه RAM سروریکی از اصلی‌ترین مزیت‌های سرور اختصاصی این است که شما با استفاده از سرورهای اختصاصی می‌توانید به راحتی منابع رم زیادی به وب سایت خودتان اختصاصی دهید تا بتوانید برنامه‌ها را بهتر و با سرعت بالاتر اجرا کنید و یا سرعت وب سایتتان را بالاتر ببرید. برای مثال می‌توانید یک سرور با میزان Ram 64 گیگابایتی تهیه کنید. لینوکس چیست؟لینوکس مدتهاست که اساس دستگاه‌های شبکه‌های تجاری بوده است، اما اکنون پایه اصلی زیرساخت‌‎های سازمانی است. لینوکس یک سیستم عامل منبع باز و آزمایشی است که در سال ۱۹۹۱ برای رایانه‌ها منتشر شد اما استفاده از آن به سیستم‌های زیر بنایی برای خودروها، تلفن‌ها، سرورهای وب و اخیراً شبکه گسترش یافته است. ماندگاری، بلوغ و امنیت، آن را به یکی از قابل اعتمادترین سیستم عامل‌های موجود تبدیل کرده است، بدین معنی که برای دستگاه‌های شبکه تجاری و همچنین شرکت‌هایی که مایل به استفاده از آن و لوازم جانبی آن هستند، برای سفارشی سازی زیرساخت‌های شبکه و مرکز داده خود ایده آل است.

پاسخی بگذارید