مجموعه تعمیرات مرکزی با هدف اراِئه خدمات نصب و تعمیر لوازم صوتی و تصویری واقع در شهر اراک استان مرکزی شروع به کار کرد و با برنامه و تلاش و کوشش کلیه پرسنل با هدف رضایت مشتری و با توجه به احساس کمبود منطقه به یک مجموعه مطمعن و دقیق و در ضمن به روز با تکنولوزی و دارای آخرین دستگاه های روز دنیا در زمینه تعمیرات پیشرفت چشمگیری نمود.
نظارت و ارزیابی منظم و برنامهریزی شده جنبههای گوناگون یک پروژه، سرویس، سیستم یا وسیله است که احتمال رعایت حداقلهای استاندارد کیفیت در فرایند تولید را به حداکثر میرساند. تضمین کیفیت قطعاً نمیتواند تولید محصولات باکیفیت را ضمانت کند.
تضمین کیفیت راهی برای جلوگیری از خطا و اشکالات احتمالی پیش آمده در هنگام تحویل محصولات یا ارائه ی خدمات به مشتری است. که طبق گواهی ISO 9000 قسمتی از مدیریت کیفیت کالا در جهت ایجاد اطمینان از انجام الزامات کیفی است. این نوع از جلوگیری از خطا با کنترل کیفیت متفاوت است زیرا در مراحل قبل تر انجام می شود.
عبارات تضمین کیفیت و کنترل کیفیت اغلب بصورت جایگزین بکار می روند و بر اطمینان از کیفیت محصول یا خدمات دلالت دارند. تضمین کیفیت عبارت است از نظارت و ارزیابی در حالیکه لغت کنترل به معنی پنجمین مرحله از مراحل تعریف، اندازه گیری، تحلیل، توسعه، کنترل در مدل (DMAIC) است.
تضمین کیفیت شامل اقدامات اجرایی در یک سیستم کیفی است که اهداف محصول، خدمات یا فعالیت ها را انجام پذیر می کند. اندازه گیری سیستماتیک، مقایسه با استاندارد، بازرسی روند ها و بازخوردها که جهت جلوگیری از خطا انجام می شود. این می تواند تفاوت تضمین کیفیت با کنترل کیفیت باش، که بر روی خروجی روندها تمرکز دارد.
دو اصلی که تضمین کیفیت شامل آنها است: «مناسب برای هدف» – محصول باید برای هدف تعیینشده مناسب باشد؛ و «درست بار اول» – اشتباهات باید برطرف شوند. تضمین کیفیت شامل تنظیم کیفیت مواد خام، همگذاریها، محصولات و اجزا، خدمات مرتبط با تولید و مدیریت و همچنین تولید و بازرسی فرایندها است. وظیفه ی مهندس کارا بودن در بار اول است در حالیکه وظیفه ی تضمین کیفیت کارایی در تمام اوقات است.
کیفیت توسط کاربران محصول، ارباب رجوع یا مشتریان، و نه جامعه بهطور کلی، بدست میآید. محصولات قیمت پایین را در صورتی میتوان به عنوان کیفیت بالا در نظر گرفت که کاربران محصول آنها را اینطور یافته باشند.