سالها است که در دنیای سئو برندینگ آنلاین نقش بسیار مهمی روی رتبهبندی صفحات یک سایت دارد. در نظر گرفتن سیگنالهای برند به عنوان یکی از عوامل جستجو این مساله را برای گوگل سادهتر کرده است تا اعتبار (آتوریتی) و غیر جعلی بودن وبسایتها را بررسی کند.
این موضوع که برندهای محبوب، رتبههای بالایی را در صفحات نتایج موتورهای جستجوی گوگل به دست میآورند، تصادفی یا ناشی از بودجه بالای آنها نیست.بلکه به این دلیل است که الگوریتمهای گوگل و سایر موتورهای جستجو میخواهند استثنایی برای برندهای قوی قائل شوند. بنابراین میتوان به این نتیجه رسید که اگر بخواهید بیشتر دیده شوید، لازم است سیگنالهای برندتان و برندینگ سایت خود را تقویت کنید. اما چطور این کار را انجام دهید؟ پیش از پاسخ ابتدا بهتر است ببینیم سیگنال برند چیست و تعریفی از آن داشته باشیم.تعریف سیگنالهای برندنکته اصلی از دیدگاه سئو این است که موتورهای جستجو برای برندهایی که در منابع خارجی گوناگون به آنها اشاره شده است، ارزش بیشتری برای رتبهبندی آنها قائل میشود.به عبارت دیگر، مدیران بازاریابی برای برندینگ باید نام برند را بیشتر در صفحات جستجو مطرح کنند و کاربران را به وبسایت خود راهنمایی کنند.بعضی از سیگنالهای برند شامل نام برند به صورت لینکشده، جستجوهای برند شده، تعداد لایکها در صفحه فیسبوک، پروفایل توئیتر برند با تعداد زیادی فالوور، برند رسمی یا صفحه شرکت در لینکدین میشود.چگونه سایت خود را پیش گوگل معروف نشان دهیم؟راهکارهای زیادی وجود دارد تا بتوانید با استفاده از سیگنالهای برند و برندینگ پیش گوگل بهتر دیده شوید که در ادامه به تعدادی از این راهکارها اشاره میکنیم. لازم به ذکر است که سرویس دهندگان بسیار قوی ای در ایران برای ایجاد بازدید طبیعی سایت از انواع نوع های دایرکت، ریفرال و ارگانیک وجود دارد که از بهترین آنها با هدف ایجاد سیگنال برند میتوان به بازدیدیار اشاره کرد.تولید محتوایی که مهارت برندتان را تایید کندزمانی که به صورت مداوم تولید محتوا میکنید که هدف از آن ارائه راهحلهای گوناگون و پاسخ به چالشهای مصرفکننده است، میتوانید برندتان را در حوزه صنعت خود قوی کنید و موفق شوید.محتوای برند به موتورهای جستجو کمک میکند ماهیت یک برند را بهتر متوجه شوند و نام برند در جستجوها بیشتر مطرح خواهد شد.
در برندینگ هر برندی یک حیطه موضوعی دارد که به خاطر آن مشهور میشود. پس محتوای با کیفیت باید در ارتباط با همان موضوعات تولید شود تا دامنه آنلاین سیگنالهای برند را حفظ کند.کاربران اینترنتی همیشه از محتوا و اطلاعات خاص استقبال میکنند و اگر نام برندتان به چنین محتوایی گره بخورد، به خوبی در رادار شناسایی آنها قرار میگیرید.افزایش طرفداران در رسانههای اجتماعیمتخصصان برندینگ معتقد هستند بهترین منبع موثر برای سیگنالهای برند، فعالیتهایی است که در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مختلف انجام میشود. تولید محتوای جالب و سرگرمکننده، تکنیکی برای جذب فالوور بیشتر در شبکههای اجتماعی است. برند شما باید در تمام رسانههای اجتماعی معروف مانند فیسبوک، توئیتر و لینکدین اکانت داشته باشد و هر روز باید محتواهایی را در آن جا به اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شوید.میزان دیده شدن برند در واقع یک فرآیند ادامهدار است که هیچگاه نباید آن را متوقف کنید. بسیاری از برندها با انجام این کار ضعیف میشوند. در حقیقت برندتان باید در رسانههای اجتماعی حضورمستمر و روزانهای داشته باشد.
از طرف دیگر، محتوایی که به اشتراک میگذارید نیازی نیست حتما تولید شده توسط خود شما باشد، بلکه فالوورهایتان باید از آن لذت ببرند و برای این کار میتوانید پستهای دیگران را به اشتراک بگذارید، به ویژه کسانی که برای مشتریانتان با ارزش هستند.فراموش نکنید با تولید محتوای مفید حجم عظیمی از سیگنالهای برند برای خودتان به دست آورید. چنین راهکاری میتواند ترفندی عالی برای قرارگیری در رادار اینفلوئنسرها باشد و فالوورهای آنها را به سمت شما بکشاند.در رسانههای اجتماعی کمپینهای تبلیغاتی برگزار کنیدباید تمرکز، توجه و تلاش خود را روی تولید محتوایی بگذارید که پتانسیل ویروسی شدن داشته باشد. به این طریق برندتان به راحتی میتواند مشهور شود. انجام این کار تاثیر زیادی از نظر جلب فالوورهای جدید، تاثیرگذاری و به دست آوردن خوانندگان و وفاداران بالقوه دارد.پیدیاف و پاور پوینت تولید کنیدیکی از راهکارهای دیگر برندینگ برای معروف شدن پیش گوگل این است که پیدیاف و پاور پوینتهای باارزش تولید و در سایتهای معتبر مانند سایت Scribd و Slideshare پخش کنید.برای بالا بردن اعتبار پروفایل خود در این سایتها زمان بگذارید. اکثر این سایتها به شما اجازه میدهند به اکانتهای دیگرتان لینک دهید، پس از این فرصت غافل نشوید.اینفوگرافیک و ویدئو تولید کنید
تولید اینفوگرافیک و ویدئو در صورت برونسپاری فرآیندی زمان محور و پر هزینه است، اما ارزش آن را دارد. پخش کردن اینفوگرافیک در دایرکتویها و وبسایتهای مرتبط، روشی عالی برای ترویج برند است.اگر منابع لازم برای این کار را دارید، باید فعالیت در یوتیوب با افتتاح یک کانال را نیز شروع کنید. این فعالیت سیگنال معتبر بزرگی برای برندینگ به شمار میرود، به هرحال گوگل صاحب بزرگترین پلتفرم ویدئویی دنیا است.