آدرس:اراک،خیابان دانشگاه،خیابان بهزیستی،خیابان دستغیب،پلاک 33
شماره تماس:08634064665-09126793041

آیا در صورت سرماخوردگی یا تب می توانید واکسن کرونا بزنید؟

تعمیرات تخصصی پنل و انواع بردسلامتآیا در صورت سرماخوردگی یا تب می توانید واکسن کرونا بزنید؟
آیا در صورت سرماخوردگی یا تب می توانید واکسن کرونا بزنید؟

مجله پزشکی دکتر سلام/واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اغلب نقاط دنیا آغاز شده است و کادر درمان برای دریافت نخستین دوزهای واکسن کرونا صف کشیده اند. در سطح جهانی شور و شوق زیادی بین افراد ثبت نام شده برای دریافت واکسن در نخستین بازه زمانی وجود دارد که راهی برای رسیدن به ایمنی گله است.
به گزارش ایندیاتایمز، در حال حاضر اگرچه محدودیتی در مورد آنچه ممکن است از واکسیناسیون فرد جلوگیری کند وجود ندارد، اما برخی اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که از افراد خواسته شده است قبل از فرا رسیدن نوبت واکسینه شان رعایت کنند مصونیت، حفظ آرامش، کاهش استرس و رعایت موارد مراقبتی و محافظتی از موارد اساسی هستند.

از چه افرادی خواسته شده منتظر واکسیناسیون بمانند؟
از افراد مبتلا به بیماری های قبلی نیز انتظار می رود صبر کنند، اما چه اتفاقی می افتد اگر یک فرد سالم و واجد شرایط در زمان تعیین واکسیناسیون خود دچار سرماخوردگی یا تب شود؟ آیا ایجاد بیماری به این معنی است که واکسن برای استفاده ایمن نخواهد بود؟ آیا وی می تواند واکسیناسیون شود؟

وقتی بیمار می شوید چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که فردی بیمار می شود به احتمال زیاد به این معنی است که بدن به یک میکروب عفونی یا ویروس آلوده شده است به این معنی که سیستم ایمنی بدن در حال حاضر در یک وضعیت مصالحه و تحت فشار قرار دارد و برای حذف میکروب سخت کار می کند و رایج است که واکسن هنگامی که ایمنی بدن سالم، رشد یافته و عاری از استرس باشد، بهترین عملکرد را دارد.
بیماری های موجود یا در زمان بیماری زمانی که سیستم ایمنی بدن مشغول مبارزه با ویروس است به این معنی است که خطرات برای عملکرد واکسن وجود دارد و بسیاری را متعجب می کند که آیا تزریق واکسن کرونا ایمن است یا خیر. فراموش نکنیم علائم تنفسی مانند سرفه و تب هم اکنون دو برابر خطرناک است زیرا از علائم احتمالی ابتلا به ویروس کرونا هستند. این تنها دلیل امتناع برخی از مراکز واکسیناسیون برای تزریق به دلیل خطر گسترش عفونت است.

آیا سرماخوردگی یا تب می تواند ایمن سازی واکسن را کمتر کند؟
اگرچه نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است افراد بیمار را دور نگه دارد، اما در حال حاضر هیچ رهنمودی وجود ندارد که نشان دهد عفونت های خفیف یا بیماری هایی که مانع کار واکسن کرونا یا موارد دیگر شوند. تنها چیزی که می تواند خطر واکسیناسیون شما را تعیین کند نوع عفونت شما است به عنوان نمونه یک سرماخوردگی یا ویروسی که مدتهاست با آن دست و پنجه نرم می کنیم عفونت شایع با طبیعت خفیف است. داشتن عفونت خفیف برای واکسیناسیون مضر نخواهد بود. با این حال، اگر علائم تنفسی شما با ویروس کرونا مرتبط باشد و نیاز به اقدامات اضافی داشته باشد خطر واقعی ایجاد می شود.
از طرف دیگر، اگر فردی به دلیل آلرژی های فصلی از علائمی رنج می برد جای نگرانی وجود دارد. آلرژی های موجود دلیل اصلی نگرانی برای واکسیناسیون محسوب می شوند زیرا می تواند باعث واکنش های ناخواسته شود.

آیا خطر واکسیناسیون هنگام بیماری وجود دارد؟
تنها نگرانی واقعی در مورد واکسیناسیون هنگام بیماری این است که دوز واکسن می تواند شدت علائم شما را افزایش دهد. تشخیص بیماری از واکنش مقابل واکسن دشوارتر است در بعضی موارد حتی اگر نادر باشد می تواند منجر به عوارض جانبی جدی شود و بهبودی شما را پیچیده کند.
بهترین اقدام برای انجام این کار این است که با پزشک یا مقامات مرکز واکسیناسیون قبل از آن صحبت کنید تا آنها را در مورد مشکل پیش آمده آگاه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

چه زمان های دیگری باید منتظر دریافت واکسن باشید؟
در حالی که از مردم خواسته می شود به محض اینکه نوبت شان فرا می رسد واکسن بزنند افرادی که به طور جدی بیمار نیستند ممکن است طی هفته گذشته با یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در تماس بوده باشند، بنابراین باید خود را قرنطینه کنند یا منتظر جواب آزمایش کرونای خود باشند و در صورت منفی بودن واکسن را تزریق کند.

اگر قبلا کرونا داشته اید، آیا هنوز به واکسن نیاز دارید؟
تصور غلط دیگر این است که افرادی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند در حال حاضر به واکسن تزریقی احتیاج ندارند این درست نیست. ابتلای مجدد به عفونت یک احتمال واقعی است و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مصونیت در برابر ویروس کرونا برای همه طولانی مدت نیست. گرفتن واکسن به این معنی است که شما احتمال محافظت خود را دو برابر و از سیستم ایمنی ضعیف خود مراقبت می کنید.

پاسخی بگذارید